I letos si můžu říkat „ultramaratonkyně“

Přihlásili jsme se na Krakonošovu 100. Mysleli jsme, že je to skvělý nápad, proběhneme celé Krkonoše! Jenže tenhle rok už jsme zas trochu dál a absolvovat ultramaraton není ta správná výzva (!). Vůbec jsme se netěšili a nechtělo se nám jet. Navíc hrálo roli:

• vyasfaltovaná trasa v Krkonoších (au au)
  • start na noc po celém dni v práci (v pátek ve 21 h),
  • absence vytrvalostního tréninku
  • a poté, co mě Pražský Šutr (34 km/1000 m převýšení) na skoro 2 týdny fyzicky zničil jsem věděla, že 100 km nedám.

Co dál?

Marně jsme se snažili udat startovné. Psala jsem do diskuze, odpovídala na inzeráty, ale marně. Jedna dobrá duše mi napsala „už jsem startovné získala jinde, ale neboj, zájemců je dost, to udáš“. Nestalo se. Čas se krátil. Tak to necháme propadnout? Jasně, že ne.

Romantika u jezera Maly Staw - Krakonošova 55

Romantika v rámci Krakonošovy 55 – Jezero Maly Staw

Krakonošova 55

Přehlásili jsme se na kratší trasu, to dáme –  výstup na Sněžku i zde included. Start v sobotu v 7 ráno a představa, že je to „jen“ 55 km, to vše nás uklidňovalo. Uděláme si fajnovej výlet po Krkonoších.

Před startem

Do Vrchlabí přijíždíme tak, abychom stihli slavnostní start stovky. Startuje ji sám Krakonoš a je to hezký, vidět všechny ty blázny. Ale vůbec nelituju, že jsme se přehlásili na kratší trať. Je zataženo, občas mrholí, fouká studeně a je nějakých 12 stupňů. Brr. Uleháme do spacáků a já děkuju Honzovi, že mě na poslední chvíli přesvědčil, ať si vezmu na závod tříčtvrťáky. Jinak by mi nezbylo než do té zimy lézt v kraťasech.

Na Sněžku ve větru, do cíle s úsměvem

Tradičně nesnídám, nejde to. Těsně před naším startem dobíhá první borec, který dokončil K100, za necelých 10 hodin! Respekt! Vypadá dost fresh.

Rozhledna Žalý - 8 hodin ráno

Žalý – 8 h ráno

My startujeme v 7 hodin a stoupáme na první check point – rozhlednu Žalý.

Výstup je to vydatný, za necelou hodinu jsme tam, cca 500 nastoupaných výškových metrů. Dáváme si teplý čaj a vybíháme po červené směr Rovinky, dál po zelené na Labskou a po modré dolu do Špindlu (celá mapka zde). Je stále zataženo, ale dá se to. Když začneme stoupat na hřebeny, začíná foukat. Ještě na Lužické boudě nás paní upozorňuje, že je to teď lepší, ale že pár hodin zpátky byl vítr hodně silný. Přeje nám lepší počasí a my jdem. Bohužel zůstává zataženo a vítr sílí. Naštěstí trasa po polské straně Krkonoš je příjemná, schovaní v lesích. Po úzké stezce se pomalu blížíme pod Sněžku.

A jsme tu. Sněžka. Na to, že je zima, fouká a není nikam vidět, je tu dost lidí. Stoupáme nahoru, fouká tak, že si oběma rukama držím kapucu na hlavě, mrznou mi prsty a občas mě poryv větru zastaví na místě. Není to nic příjemného. Rychle nahoru. Kde je to samozřejmě nejhorší. Takže jen navštívit check point a zas dolů. A fotku, že jo. A rychle pryč.

Zdravíme ze Sněžky

Už jsme unavení. V nohách necelých 40 km a už teď skoro 2000 výškových metrů. Aspoň víme, že víc kopců už nás čekat nebude. Ještě k Výrovce je to za trest, oblékáme všechno co máme (není toho moc, prostě triko a lehkou šusťákovku doplňuju mikinou) a jdem dál.

Červená značka se mírně vlní až začne prudce klesat. Na střídačku se předbíháme se závodnicí, která nám říká, že se letos nevešla do kapacity stovky a s jedním slovenským párem. Ve Strážném poslední občerstvovačka a to už je nám hej. Pár kiláků do cíle, já jsem plná energie, Honza za mnou vlaje a já se ptám, jestli vše ok. „Miláčku, snažím se Tě udržet, tak diktuj tempo.“ OK, jenže  mám ještě dost energie a nechci se nechat výše zmíněnými účastníky jen tak lehce předběhnout. Tak se otáčím, směju se a říkám „Honzíčku, už jen kilometr do cíle, tak trochu zrychlíme, jo?“. A Honza obrátil oči v sloup, zatnul zuby a utíkali jsme.

A bylo to skvělý. Doběhli jsme v čase 9 hodin 10 minut, necelých 55 km a 2215 metrů převýšení.

Zvládli jsme to, supeeeer!!

Příspěvek byl publikován v rubrice Sportovní svět se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )